Som Kunde har du angrerett i 14 dager. Dette innebærer at du har rett til å angre ditt kjøp ved å informere dette til Mediaset innen 14 dager fra at du eller en annen part har tatt imot den bestilte varen.
Hvis du ønsker å bruke angreretten, må du, før utløpet av angrefristen, sende en tydelig beskjed til Mediaset. Du må i beskjeden oppgi ditt navn og din adresse og annen relevant informasjon, for eksempel bestillingsreferanse, fakturanummer og navnet på produktet.
Hvis du bruker angreretten, skal du betale for returforsendelse kostnadene og er ansvarlig for produktets tilstand etter at du har mottatt produktet og under returforsendelsen. Produktet skal returneres innen 14 dager fra den datoen Mediaset fikk melding om at du gjør angreretten gjeldende. Produktet skal sendes godt emballert, i god tilstand og i originalesken og/eller -emballasjen.
Kontakt oss alltid før du returnerer en vare. Vi sender en returadresselapp som skal brukes når du sender varene tilbake. Returadresse Lappen koster kr 99. (*Vær oppmerksom på at prisen kun gjeder standardleveringer, som håndteres av postombud, ikke større produkter som for eksempel møbler.) Ved retur av møbler eller andre større produkter, vennligst kontakt kundeservice for mer informasjon.
Hvis du bruker angreretten, skal Mediaset refundere beløpet du har betalt for produktet inklusive forsendelseskostnader. Eventuelle ekstra forsendelseskostnader som beror på at du velger en annen levering enn standard leveransen Mediaset tilbyr, er unntatt refusjonen. Det er altså viktig at du som kunde kontakter vår kundeservice før du returnerer varer tilbake til oss. Med dette unnviker vi ekstra fraktkostnader, og vi kan med returadresselappen du får av oss garantere deg at returen aldri overskrider 99 kr.
Mediaset har rett til å trekke fra et beløp fra det beløpet som skal refunderes tilsvarende verdiforringelsen for produktet sammenlignet med produktets originalverdi, hvis og i den grad slik verdiforringelse skyldes at kunden har håndtert produktet utover det som trengs for å fastslå dets funksjon eller karakteristikker.
Mediaset skal tilbakebetale beløpet uten unødvendig forsinkelse, men ikke senere enn innen 14 dager fra datoen Mediaset mottok kundens tilbakekalling melding. Men Mediaset skal kunne utsette tilbakebetalingen inntil Mediaset har mottatt produktet, eller kunden har levert bevis for at produktet er blitt returnert, for eksempel ved en leveringsbekreftelse. Tilbakebetaling skal skje til kunden med den betalingsmetoden som kunden har valgt med mindre noe annet er avtalt, eller hvis det er noen innsigelse mot slik tilbakebetaling.
Legg merke til at ved retur av møbler, kan kostnaden bli høyere enn den vanlige returkostnaden. Dette henholdsvis til volumet av produktet.
Du kan også selv velge å returnere pakken din. Vi gjør deg oppmerksom på at om du velger en annen returnering enn den vi tilbyr deg, står du selv for returkostnadene. I dette tilfellet ber vi deg returnere varene til:
Mediaset AS
Lilleakerveien 2e 3
0283 Oslo
Når returen din er behandlet, informerer vi deg med en epost.
Viktig når du returnerer
Varene bør pakkes uskadd inn i originalemballasjen. Produktenes original emballasje skal ikke brukes som ytteremballasje ved sending. For å kunne behandle returen din, behøver vi navnet ditt, kundenummeret og ordrenummeret – vennligst legg ved følgeseddelen i retur forsendelsen, slik at vi raskest mulig kan behandle returen din.
Returforsendelser sendes til returadressen vår. Når du returnerer på grunn av angret kjøp, står du som kunde for fraktkostnaden selv.
Feillevert eller manglende vare
Om du mangler en vare eller har fått feil vare levert, må du melde fra om dette til kundeservice innen 5 dager fra den dagen du mottok pakken. Oppgi hvilken vare som mangler eller hva som har blitt feillevert så hjelper vi deg.
Om du ikke henter ut pakken din i den angitte automat/ombud, har vi rett til å kreve en avgift på 200 kr. Pakken ligger på angitt hentested i 14 dager, innen den returneres tilbake til oss.
Skulle du få en skadet vare, vennligst kontakt oss og beskriv skaden. Du som kunde har ansvar for å pakke opp og kontrollere at produktene i din pakke er feilfrie innen 3 dager etter at du har mottatt dem. Om pakken er skadet ved levering skal du melde fra om skaden direkte til ditt Postbud når du henter ut pakken, eller til transportfirmaet som leverer pakken. Send inn din feilmelding innen 3 dager til kundeservice, så hjelper vi deg. Vi betaler returfrakten ved en ev. retur av vare pga. reklamasjon. Ved en eventuell tvist har vi som policy å følge beslutningene til Forbrukerrådet.
Du har alltid rett til å åpne pakken og kontrollere produktets kvalitet. Vær vennlig å kontakt kundeservice om en vare skulle være skadet på e-mail:
salg@mediaset.no
For at kunne håndtere produkt reklamasjoner effektivt anbefaler vi deg å sende bilder av skaden snarest mulig til kundeservice. Ved returnering av skadede produkter, skal du kontakte oss først, slik at vi kan sende deg en forhåndsbetalt returseddel. Ved reklamasjon betaler Nordic Nest denne avgiften.
Om du vil bytte en vare, må du legge en ny bestilling av den ønskede varen på nettsiden vår. Videre kan du returnere varen du vil bytte tilbake til oss. Vi sender deg den nye varen omgående. Så snart vi mottar returen fra deg, tilbakebetaler vi deg pengene henholdsvis til informasjonen nedenunder.
Vi tilbakebetaler deg pengene innen 14 dager etter at vi har mottatt returen fra deg. Om du har valgt å betale med kreditt- eller visakort skjer tilbakebetalingen til samme konto som du har brukt tidligere.
Vi sender deg en bekreftelse på mail så snart vi har behandlet returen fra deg. I eposten vil det stå at returen er behandlet, alternativt avsluttet hos Klarna. Videre vil du få en ny faktura med eventuelt gjenstående beløp som skal betales.
salg@mediaset.no
Telefon: 458 34 620